kwack



Friday, February 17, 2006

Vart tar talangerna vägen?

De flesta av oss fotbollsintresserade har väl en egen misslyckad ungdoms karriär i fotboll bakom oss. Vi var liksom bättre på att stå vid sidan och heja än att va inne på planen och göra nåt vettigt. När jag var Ankunge spelade jag i ett ganska rötet kvartersgäng. Vi hade inga särskilda stjärnor i laget och förlorade nästan jämt. Men däremot i de andra lagen som Kaverös, Askim och Qviding. Där fanns det grabbar som kunde spela boll! Minns en kille som jag tror spela i Kaverös. Han hette Reza, han var helt livsfarlig. Han var dels en meter längre, en meter bredare än alla vi andra. Sen kunde han dribbla och döna som ingen annan. Han var helt fantastisk. Jag skulle kunna slå vad om min högra hand om att han skulle spela i VM så fort han blivit 18. Så bra var han. Det fanns ett par andra såna gubbar i de andra bra lagen. Men var finns dom nu? Efterlyser härmed alltså minnen från er som läser denna sida. Har ni mött nån av dagens stjärnor i pojkåldern, och var dom lika bra som Reza? Eller är det gemensamt för de som lyckas på riktigt att de inte dominerar så mycket i pojklagen och därigenom tränar sig bra? Medans Reza som redan hade allt förrirrade sig i Hawaii pizzor och brudar eftersom han aldrig behövde träna för att va bäst?
Den enda supertalangen jag minns från skolgården och Plikta dagarna är Erik Johansson som nu är medioker yttermittfältare i Bajen. Han var bra. men jag tror i ärlighetens namn att han inte blivit så mycket bättre sen Nordhemsskolans asfaltsplan 89.

Ps. Vi förlorade det mesta, men krossade GFF med 16-0 iaf, och jag gjorde tre mål. Stort!

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Det här är ju helt fantastiskt! För övrigt spelade jag i GFF och inte Kaverös, men skit samma.

4:08 PM  
Blogger Ifkankan said...

Vill ju inte röja din identitet så fort. Alla som vet nåt om fotboll vet ju att jag syftar på din supertalang!

4:09 PM  
Anonymous Anonymous said...

0-16 matchen var en läggmatch!

/Berra

4:15 PM  
Anonymous Anonymous said...

GFF vann med 8-2, 7-3 och 5-0 i returmatcherna.

Apropå talangerna så är det givetvis ett mysterium. Jag tror att det krävs ett visst psychobeteende för att gå vidare upp till seniorspelet.. Vänta, jag får återkomma när jag har funderat lite till

9:22 AM  

Post a Comment

<< Home