kwack



Thursday, March 30, 2006

Jag vete fan...

Alex missar premiären och förmodligen ytteligare någon match. Roligare nyheter kunde ju komma så här ett par dagar innan. Men helt bedrövligt behöver det ändå inte vara. Nu kan Jonathan Berg ta chansen på riktigt. För platsen ute till höger är väl hans? Eller? De matcher jag sett Jonathan briljera är när brosan Marcus varit med på planen. Minn särskilt ett B-lags derby mot GAIS förra våren då de två fullkomligt lekte fotboll. Klarar han sig lika bra med två andra ansikten på topp?
Mitt alternativ till att sätta in Jonathan är att flytta ner Sella till höger igen (ja, jag vet mycket väl att han presterar sämre där). Tanken med detta är att Öster ju officielt mer eller mindre utlovat 11 mans köttmur i försvaret. Skulle Sella tilldelas en högerytter position med helt fria tyglar, och uppmaningar att bara ta diagonla djupledslöpningar, så kanske vi lättare kan hitta luckor i det täta Öster leden. Detta med hjälp av två andra anfallare, förslagsvis Marcus och Ali. I princip en 4-3-3 modell alltså.

Samtidigt så tror jag ju på Jonathan, och har lobbat för honom länge. Så jag vete fan....

1 Comments:

Blogger Bruce Banner said...

Svarte-Marcus är i alla fall med i mina planer för startelvan på måndag, så om det är det det hänger på beträffande Jonte, så inte mig emot.

Andres är ett annat starkt alternativ som högerytter. Han blir så jävla avig ute till höger och grymt svårläst för motståndare. En tredje som jag faktiskt tror skulle fixa det bra ute till höger är ju Pondus.

Men någon Alex är ingen av dom

8:07 PM  

Post a Comment

<< Home